söndag 14 mars 2010

Dag 1, Framme på Svalbard

Jag är på Svalbard nu!
Vädret är uppfriskande, men inte så farligt kallt, cirkus 20 minusgrader, men eftersom att det ALLTID blåser på Svalbard, så kan man väl räkna med att kyleffekten ligger några steg kallare än det, solen går ner vid fyra-fem, men det är ljust fram till halv sju-sju, så det är rätt nice.
Bor tillsammans med de två anställda, Richard och Albert, Richard är född och uppvuxen på Väddö, för er som vet vad det är för något, jag tycker det är ganska trevligt i alla fall. Vi bor på övervåningen av företagets garage och förråd, men för att vara på ett garage på Svalbard, så är det ganska mysigt tycker jag, sover i köket/vardagsrummet/hallen, men det är ett stort kök/vardagsrum/hall, så det känns helt okej, än så länge.
Niklas hade också glömt bort att säga till sina anställda att jag skulle komma hit idag, han hade faktiskt glömt bort det själv också, han trodde att jag skulle komma hit den 25e, och att jag var tre personer, så det är lite roligt, något vi kan skratta åt kan man ju säga!

Började jobba redan på en gång, iofs bara röjja ur ett förråd och hjälpa till med lite selar, men ändå! Sen åkte vi till Coop Svalbard, en liter mjölk=31nok, ska försöka få chefen att betala maten, men tills vidare blir det pasta, och kommer nog inte dricka så mycket riktig mjölk den här månaden heller...

För er med insider information, så överdrev tidningarna ganska mycket, men de hade ju fortfarande goda poänger... Huvudsaken är att de som är anställda här är medvetna om det, och håller med...

1 kommentar:

  1. Skönt att du verkar trivs hitintills. Hoppas du får en as bra praktikperiod. Kramar Elin och Frida

    SvaraRadera