måndag 15 mars 2010

Dag 2, Seljakt

Niklas, Richard och Albert är ute på seljakt, jag vill också vara med på seljakt! Men skoterplatserna räckte inte till... Förhoppningsvis kommer vi ut någon annan dag, när de lagat sista skotern, men det kommer ju inte vara seljakt då.
Det jag fått i uppgift att göra istället, är att ta en tur på byn, kolla vad som erbjuds, och att, om de inte kommer tillbaka i tid, mata hundarna. Undrar hur det kommer gå för mig att flytta mattunnan från förrådet till bilen, och sen till gården, den väger nog om inte mer, så i alla fall nästan lika mycket som jag! Aja, jour fixar!
Det är rätt skönt att hänga med stockholmare igen också, som pratar stockholmska.

3 kommentarer:

  1. var "ungefär exakt" ligger svalbard?

    SvaraRadera
  2. Longyearbyen, som samhället på Svalbard heter, ligger på 78e breddgraden, ungefär 100 mil norr om Tromsö, eller 230 mil norr om Götlaborg, för att jämföra med något som du känner till^^
    Det är alltså nästan dubbelt så långt från Longyearbyen till Götet, som till Nordpolen!

    SvaraRadera
  3. haha jag vet faktiskt vart övertorneå ligger också :D

    SvaraRadera