fredag 18 december 2009

Dag 13, planer

Sebastien tyckte egentligen att jag skulle fortsätta vara kvar här tills skolan började igen, tillsammans med Henrik, och jag funderade till en början att komma tillbaka hit under två veckor innan terminsstarten, men jag har bestämt mig för nu att inte göra det, jag stannar kvar i sthlm istället, dels för att jag är så sjukt trött(antagligen av näringsbristen då), men mest för att även om jag lär mig väldigt mycket varje dag när jag är här, så är det egentligen inte praktikanter Sebastien vill ha, han vill ha anställda, guider, och jag anser att en praktikant inte ska ta en anställds plats, utan enbart hjälpa den anställda och försöka lära sig så mycket som möjligt. Ett annat skäl är att jag inte tycker om sättet att jobba på här, det är många, vad jag kallar, silvertejpslösningar, man lagar någonting preliminärt, och låter det sedan vara så tills det går sönder igen, och tempot är, om det inte framgått tidigare, väldigt högt, Sebastien själv är ute och jobbar med sina hundar ca 18-19 timmar om dagen, och han förutsätter att alla klarar av att jobba på det sättet. Vet inte hur det skulle varit om jag hade ätit bättre, men i nuläget så klarar jag inte av att jobba 18-19 timmar om dagen, inte varje dag iaf :p


Kan tillägga också att jag har tagit iaf några få bilder här uppe, av lite allt möjligt, men har glömt kamerakabeln hemma, så ska försöka lägga upp lite bilder sen när jag kommer hem, håll utkik.

1 kommentar: