lördag 19 december 2009

Dag 14, ledig nästan!

Idag var vi nästan lediga! Körde bara vanliga morgonpasset 06-12 och städade hundgården efteråt, så jobbade bara kanske 7-8 timmar idag, helt sjukt ovant att ha en hel dag utan jobb, vilket vi firade med att göra 50 neck-lines(repen som håller hundarna åt rätt håll när de står i spannet) och åka till Muonio och handla mat och äta pizza! Henrik blev så förvirrad av det hela att han var tvungen att köpa en burk Nutella för att stilla sitt oroliga sinne...
Vad jag har lärt mig idag? Tycker jag blir lite bättre för varje gång på att hålla i briefingen när gästerna kommer, och så har Fabrice lärt mig lite om fordons-el!
Avslutade dagen med bastu, känns som att det var en vecka sen sist, men vi räknade och vi har bastat tre gånger sen jag kom hit, för 7 dagar sen, antar att det lätt blir så om man jobbar med flera olika moment mer än 14 timmar om dagen...

En sak till, efter de senaste dagarnas trötthet så bestämde vi oss för att börja äta så mycket vi bara kan istället för att inte orka hålla på, så vi gjorde det, och redan idag känns det faktiskt mycket bättre! Misstänker dock att jag gått ner en del i vikt, 2-3 kilo kanske, inte dåligt på bara två veckor! Eller jättedåligt, beroende på hur man ser det............


I övermorgon får vi äntligen åka hem till Övertorneå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar