onsdag 30 december 2009

Kyla & Sthlm

Kan ju börja med att summera de senaste dagarna kanske!

Jag är tillbaka i Stockholm och deras snökaos, stör mig ganska mycket på att det är så varmt och ljust här, löser problemet med att undvika att se rakt in i solen, och bara sätta på mig en tröja när jag går ut...

Har träffat massor med trevliga och efterlängtade människor! Både vänner, bekanta, familj och lite släkt, mycket bra och mycket trevligt, och ska försöka fortsätta med det så länge jag kan medan jag är här nere nu, så hör gärna av er!


Men angående kylan! Kom just hem från Lon, Love och Malin, där vi pratade lite om kyla och att frysa, och hur jag tycker det är störande att alla är så rädda för att frysa hela tiden.
Men nu medan jag promenerade hem i "kylan" med endast min tröja och inga vantar som försvar, så kom jag fram till något som kan vara en nyckel i frågan, nämligen att jag var kall, ganska mycket kall, men inte frusen, jag kände inte att jag frös. Känslan att vara frusen tror jag kan vara sammanbunden med ett obehag, ett obehag jag antagligen inte känner lika lätt bara för att jag är kall.
En tanke bara...


Två saker till bara.
Ett, min telefon ringde för en stund sedan, och om ni ska ringa mig, så ring inte med dolt nummer, skicka sms istället, speciellt om klockan är två på natten, för då känner jag ingen som jag vet har dolt nummer som jag direkt vill prata med. Skicka SMS!
Två, jag är i Stockholm nu, här händer det saker varje dag, men inte så mycket som är något att skriva om här i bloggen, så risken finns att den inte kommer bli lika frekvent uppdaterad nu under närmsta veckorna, då jag är här i storstan... Vet inte heller hur länge jag blir kvar här, nästa termin börjar ju den 25e januari, så vi får se hur det går helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar